Izmenjava Poljska

10.9.06

Malta, Gniezno

Helou!
Seveda sem bla prepricana v petek da jutri ne bom sla v bolnico, ker sem misla da je cetrtek, potem sem v soboto zjutraj ugotovila, da ni petek ampak je sobota. Ful je lepo sijalo sonce in je blo vmoji sobi ful vroce, in sem misla it v Gniezno hkrati pa cela zivcna kaj naj zaj s to knjigo za nevro nardim... No na koncu sem sla po knjigo in sicer eno cit tretjo, ki je sploh nisem misla kupit in sem se peljala do Malta jezera. zraven sem vzela rjuho od lotte da sem se lahko v travo vsedla in sem malo citala inmalo gledala kajakasko tekmo. Ceprav je blo sonce pa ni blo glih prevec vroce in me je skoz malo zeblo. no v glavnem nic sem malo postopala.
Danes sem se odlocla da grem v Gniezno vseeno.
Gniezno, kar pomeni gnezdo najbi bil zacetek poljske drzave in njihove cerkve, ceprav so nekatera ugibanja ali je bla katedrala tukaj prva (okoli 970) ali se je vse zacelo v poznanu. Legenda pravi, da je je Lech , ki je bil sin nekoga nasel tukaj na tem mestu gnezdo belega orla,tu je pol ustanovilprvo naselje, in tako je dobilo to mestece ime, in poljska pa belega orla za emblem, Lech pa pivo imenovano po sebi:) volk sit in koza cela... oziroma dve kozi v Poznanu:)
No kaj pa druga nardit kot da gres v nedeljo na sveti dan v samo sredisce poljske cerkve...:) Katedrala je lepa in ima notri grobnico svetega Aldaberta. Aldabert je bil Bohemski nadskof, ki je prisel v te kraje, da bi pokristjanil ljudi, pogani pa nad tem niso bili prevec navduseni in so m u odsekali glavo. Boleslaw Chrobry je potem odkupil njegovo telo in ga pokopal v Gnieznu leta 999. No v katedrali so tudi vrata iz bakra(1175) , ki vsebujejo 18 scen iz zivljenja svetega Aldaberta od rojstva do smrti. Sicer pa je katedrala dost podobna tisti v Poznanu:/ Seveda je bla kot vse ostale porusena za casa vojne in je zdaj obnovljena. Ti pljaki revci so morali v zadnjih 60 letih samo obnavljat, ker ce si predstavljas da ima gniezno 73000 ljudi in ima 4 velike cerkve, ki so verjetno vse obnovili, je jasno da nimajo denarja sploh se za kaj druga. Ogromno stvari. ki jih delajo zdaj ima zraven napisano da je nastalo s kofundacijo evropske unije, sej hvala bogu, mogoce bodo obnovili se kaj druga. En primer je ta internet kafe, v katrem se, ima pa zraven se masaze in oxy bar, kar sem ze nekrat brala nisem pa se vidla, v glavnem je ful fenci za poljsko.
Drugace imajo tu tudi jezero, ki ni prevec porihtano, in dosti bolj kot v drugih mestih se vidi poljska revscina. Ene hise, ki niso cisto na ryneku so cist ciganske
Sem hotla it na market, pa je blo bolj borno tam pac nekaj sadja in oblacil, kot jih poljaki prodajajo pri nas, skoraj bi si kupla eno majcko za ceskega, res je bla super ceska.
Na drugi strani jezera so meli dnes kot neko veselo jesen, seveda sem mogla it pogledat v hiso strahov in glede na to kak prestrasljiva sem jas... me je bo res strah.

Nic grem nazaj bom se mogcoe se kaj ucila..
se vidimo kmalu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home